Egyre több ügyfélszolgálat munkáját segítik a chatbotok
A 25 éves nő cége, a Botfriends jelenleg befektetőket keres. Skodowski és három társa gépeknek segít beszélni tanulni: olyan szoftvert fejlesztettek, ami cégeknek támogat az úgynevezett chatbotok munkába állításában.
Az ügyfélszolgálatosoknak ehhez nincs szükségük informatikai ismeretekre, mindenki képes a maga digitális segítőjét felinstallálni.
“A mi eszközünk azoknak is megfelel, akiknek nincsenek saját fejlesztőik” - modja Skodowski.
A chatbotok olyan rendszerek, amelyeken át a felhasználók beszélgetést tudnak kezdeményezni. Hasonlóképp működnek, mint az ügyfélszolgálatosok, épp csak velük nem szóban, kizárólag írásban lehet kommunikálni. A Botfriends platformja külön megoldást kínál a Google, a Microsoft, az IBM és egyéb felhőszolgáltatást nyújtó cégek felületeihez.
A Tui Cruises nevű cég vezetője, Adriano Napoli elmondta, számukra különösen jól haszonsítható ez az újdonság: “A járványhelyzetben minden eddiginél fontosabb, hogy kommunikálhassunk az utasainkkal épp úgy, mint az üzleti partnereinkkel, és folyamatosan elérhetők legyünk számukra.”
A chatbotok segítségével minden eddiginél gyorsabban lehet válaszolni a megkeresésekre, ráadásul észszerűbben és gazdaságosabban lehet felhasználni a cég erőforrásait, mint eddig bármikor.
Az ilyen virtuális támogatók lehetőséget adnak rá, hogy egyes cégek automatizálhassák az ügyfélszolgálatukat, és akár teljességgel kiiktassák a telefonálást. Persze, egyelőre csak viszonylag egyszerű kérdésekre képesek választ adni:
“Természetesen még nem tudnak mindent, de egyre több kérdésre válaszolnak” - tette hozzá a cégvezető, aki már 18 alkalmazottat foglalkoztat, és ügyfelei közé tartozik a Porsche és a Telekom is.