Semmittevés LIVE - Bigo, a kínai livestream-platform

A kínai livestream-platform a pandémia alatt óriási érdeklődésre tett szert, rengeteg követőt és „művészt” szerzett. Sokaknak jelentős bevételt hoz.
Bigo, a kínai livestream-platform

A pandémia alatt a művészek, táncosok, színészek a színházak bezárása miatt nem tudnak dolgozni, így sokan az online jelenléttel biztosítják bevételkiesésüket, illetve azt, hogy ne feledkezzen el róluk a közönség. Az exhibicionizmusnak is jót tesz, ami a művészeknek alapvető igénye.

Természetesen nemcsak művészek jelennek meg a livestream-platformokon.

Bigo

A Bigo egy kínai livestream-platform. Aki az Instagramot és a Tiktokot is már merésznek, túlzónak tartja, a Bigo-n egyszerűen összezavarodik. Egy zagyvaléknak tűnik a villogó emojik világa, a homályos, zavaró és látszólag véletlenszerű tevékenységek egyfajta vizuális apokalipszist teremtenek. Mégis sokak számára vonzó, mert könnyű lefilmezni azt, amit épp csinálnak és ezzel még bevételhez is jutnak.

A Bigot 2016-ban alapították és 2019-ben vásárolta fel a Joyy Inc., ami egy kínai livestreaming start-up. Elsősorban Dél-kelet Ázsiában, a Közép-Keleten és Dél-Amerikában (Brazíliában)közkedvelt, Thaiföldön a legnépszerűbb letöltött applikációk listáját vezeti. Nem úgy működik, mint például a Youtube, hogy hirdetésekből, megosztásból jön a bevétel, hanem a nézők a pénzükért virtuális gyémántokat kapnak, amiért szétoszthatnak kedvelések formájában a megosztók (műsorszolgáltatók) között, akik végül ezeket a kedveléseket újra pénzre válhatják. A Bigo csak a jutalékokat szedi le az egyes átváltásokból. 95 gyémánt 2.47 dollárba kerül. Szinte zsebpénz. Ám nem egyszer volt belőle ügy, hogy gyerekek a szüleik nevével regisztrálva, szinte láthatatlanul, apránként vásárolgatnak az ilyen appokon egészen orbitális mennyiségig, amely persze egy idő után feltűnik a szülőknek.

A pandémia alatt a Bigo egy kampányt indított, ami világszerte nagy népszerűségnek örvendett „Here’s to better 2021”-üzenettel. A koronavírus miatt munkanélkülivé váltak világszerte az emberek. A Bigo reméli, hogy a broadcasterei és influencerei a platform által szerzett bevétellel túl tudnak élni.

A tartalom egyébként rendkívül sokszínű. Különböző korosztály mutatja meg, hogy hogy tud giccses popzenére táncolni, tátogni, hogy tudja fél arcát minél extrémebben kisminkelni, hogyan ugrókötelezik a parkban vagy épp csak hogyan bámul üres tekintettel a kamerába.

A szabályok

A Bigotól ne várjunk Oscar-díjas rendezésű snitteket, se nagyívű előadásokat, de viszonylag biztonsággal böngészhetünk rajta, nem kell tartani pornográf tartalomtól. Ez utóbbit szabályokkal is védik: „Szoknyád, sortod érjen le a csípődig!”, „Férfiak nem szerepelhetnek csupasz mellkassal.”, „Erotikus zenék megosztása tilos.”, „Szablya, nyílpuska használata tilos.” – illetve további balesetveszélyt okozó tárgyakat is tilt.

Ettől függetlenül találkozhatsz itt olyan flamenco-gitárossal, aki érzelmes tekintettel a kamerába nézve egy háztetőn tépi a húrokatm vagy akár „sugar mummy”-posztra pályázó civil aktvista hölggyel egy amerikai katolikus segélyszervezettől.

A „kedvelt”, „party”, „játék” kategóriák mellett van egy „player knock-outs” is , ahol a győztest a nézők virtuális pénznemben történő adományok útján határozzák meg. A Bigo Live-on viszont a versenyzőkön gyakran nem is látni semmi izgalmat, nyerni akarást, sőt gyakran unják a fárasztó feladatot, amelyre Bigo kötelezi őket. Valóban így tudnának a munka nélkül maradtak „felgyógyulni” a koronavírus okozta válságból? A nézők valóban pénzt akarnak költeni arra, hogy ezt az unalmas semmittevést nézzék naphosszat?

Nos, úgy tűnik van rá érdeklődés. Csakúgy, ahogy közösségi média ügynökségek is léteznek, vannak a livestreaming-nek is erre szakosodott „értékesítői”. Ők segítenek – persze megfelelő jutalékért – a stream népszerűsítésében, védik a sértegetések ellen, az influencernek különböző eseményeket szerveznek (amikor lehet). Amikor az ügynökségek szerződést kötnek, első számú szempont a hitelesség. Az, amit csinál a livestream-szolgáltató „mindig hiteles legyen és jobban szórakoztasson, mint a tévéműsor”.

Kapcsolódó cikkek

Digitális embereket alkothatunk a MetaHuman Creator segítségével

Valósághű digitális embereket alkothatunk percek alatt

Az idén megjelenő szoftver segítségével teljesen élethű embereket lehet létrehozni a böngészőben.

A legjobb magyar sportfogadó oldalak bemutatása

A legjobb sportfogadó oldalak Magyarországon

A legjobb magyar sportfogadó oldalakat mutatjuk be.

SEO, azaz keresőoptimalizálás: mit érdemes tudni erről

SEO, azaz keresőoptimalizálás: mit érdemes tudni róla

Az internet rengeteg módon megváltoztatta az életünket. Állj meg egy pillanatra és gondolj bele, hogyan is töltötted az idődet okostelefon, YouTube, emailek, Netflix és úgy egyáltalán, internet nélkül.